Не тільки сімейна справа

Історія данської компанії MENU – це більше чотирьох десятиліть невпинної діяльності, три покоління сім’ї Хансен та амбіції покращити світ силою дизайну. А ще круті віражі, доленосні зустрічі і вміння цінувати один одного.

Сьогодні дизайнерський бренд MENU знаний у всьому світі за впровадження цілісної концепції інтер’єру та естетики м’якого мінімалізму, співпрацю із сучасними дизайнерами – студією Afteroom, Ніком Россом, Norm Architects, Note Design Studio, Терезою Ренд, Сьореном Роузом, Тімом Рундлом, Даніель Зіггеруд, Studiopepe, Йонасом Вагеллом та ін. – та за перевидання класиків середини минулого сторіччя, зокрема, творів Іба Кофод-Ларсена, Бенте Хансен, Грети Майер і Артура Уманова.

Сучасність дизайну, як і його довговічність, грає визначну роль у пошуках і селекції кращих із кращих. Компанія вірить в сучасний дизайн, спроєктований надовго. Це не оксюморон, про що свідчить спадок модерністів, який увійшов у ДНК майже всіх успішних нині скандинавських брендів, і MENU – не виключення. Кожен предмет MENU виготовляється з наміром, що його можна буде використовувати багато років і в приватних оселях, і в громадських просторах з великим трафіком, тому кожен проходить жорстке тестування на відповідність найнепередбачуванішим сценаріям використання. Всі матеріали мають гарно старіти, а деякі з них, трансформуючись з часом, навіть відкривають новий вимір інтригуючих ефектів. MENU вбачають секрет успіху в емоційній довговічності, саме вона допомагає, на їх думку, створити глибший зв’язок між споживачем та предметами інтер’єру.

MENU

MENU

Дизайн MENU має відповідати трьом основним характеристикам: бути чистим, тобто мінімалістичним і зосередженим на деталях та витончених матеріалах; бути розумним – створювати рішення, які відповідають реальним людським потребам; бути природним – на рівні палітри та матеріалів, щоб зберігати всесвіт MENU сучасним і стриманим.

MENU

 

MENU

Встановлення тісних відносин з дизайнерами, з якими сім’я засновників компанії відчуває спільність у цінностях, є важливою складовою еволюції компанії. «Хоча наша ідентичність дуже скандинавська, це не обов’язково повинні бути датські або скандинавські дизайнери. Багато міжнародних дизайнерів вже давно розшифрували всесвіт скандинавського способу життя і пропонують нові інтерпретації, які можна легко залучити до нашої концепції», – пояснює Йоахім Корнбек Енгелл-Хансен, який вважає, що скандинавський дизайн – це скоріше концепція, ніж географічний феномен. Цю просту думку хочеться виділити і запам’ятати.

Joachim Kornbek Engell-Hansen

Таке ставлення до ролі дизайну та дизайнерів Йоахім Корнбек Енгелл-Хансен, бренд- та дизайн-директор компанії, успадкував від свого батька – Бьярна Хансена, генерального директора MENU з 1996 по 2019 роки, який долучився до справи ще у 18 років, коли його батько, Саймон Хансен, заснував у 1978 році Danish Steel House і зайнявся виробленням обладнання зі сталі для кухонь та ресторанів. Так, спочатку була сталь, і дизайн залишався дещо поза межами інтересів виробників функціонального обладнання та стального посуду. До поки компанія не підписала на початку 80-х контракт на виготовлення продукції Eva Trio (бренду-сателіту добре відомого нам Eva Solo), і Хансени не познайомилися з дизайнером Оле Палсбі (Ole Palsby). Ця зустріч стала доленосною. Саме Оле Палсбі (1935-2010), який разом з іншими великими данськими дизайнерами, такими як Поул Хеннінгсен та Поул К’єрхольм, зробив Данію всесвітньо відомою, збудив інтерес Бьярна Хансена до дизайну. У той час як його батько, Саймон Хансен, зарекомендував себе як досвідчений підприємець, Бьярн мріяв підвищити цінність продуктів, і саме ця мрія призвела у 1989 році до трансформації Danish Steel House в MENU. На посту креативного, а згодом генерального директора Бьярн продовжив пошуки балансу між естетикою і високою функціональністю, долучаючи до справи молодих дизайнерів і разом з ними розробляючи мову дизайну власної компанії. В діалозі з архітекторами та дизайнерами Каспером Рённом і Йонасом Бьерре-Поульсеном з Norm Architechts Бьярн усвідомив, який вплив Оле Палсбі мав на його підхід до дизайну. Так у MENU з’явились не тільки постійні partners in crime в особах Norm Architechts, але й мета зробити світ кращим, красивішим і простішим. Мета, яка досягається за допомогою продуманих рішень, якісних матеріалів і привабливого дизайну.

Третє покоління Хансенів, дітей Бьярна, долучали до дизайну змалечку, тож не дивно, що вони пов’язали своє життя саме з цією сферою. Молодший син Йоахім з 18 років почав працювати у компанії батька, а також проходив дизайн-стажування у Norm Architechts і по закінченню бізнес-освіти, у 25 років очолив креатив MENU. Дочка Мікаела відповідає у MENU за PR, інша – володіє власним дизайн-магазином в Осло, а старший син Мартін заснував у 2010 році компанію &Tradition.

The Audo

Але на цьому пригодницький шлях від продажу сталевого обладнання до створення стилю життя не завершується. Впевненість в тому, що одна голова – гарно, а дві чи три – набагато краще, призвела до появи у 2019 році нового проєкту в сучасному форматі – The Audo. Це концептуальний простір, розташований в нео-бароковій будівлі в Ньюгавн, портовому районі Копенгагену. Назва – скорочення латинського вислову ab ano disce omnes – «по одному впізнай всіх». Очолив проєкт Бьярн Хансен, а задуманий і реалізований він був у партнерстві з Norm Architects та Натаном Вільямсом (співзасновником видання Kinfolk). The Audo об’єднав в єдиному просторі коворкінг, зал для івентів, кафе, ресторан, бутік-готель на 10 номерів, концепт-стор, арт-галерею та штаб-квартиру MENU. В обладнані інтер’єрів зони гостинності використаний еклектичний мікс преміум-брендів, не останнє місце в якому займає широкий асортимент меблів, освітлення та аксесуарів MENU. Новий простір – це центр потужних ідей, красивого дизайну та натхнення. Завдяки відкритості, обміну знаннями та співпраці, MENU застосовує новий підхід до ведення дизайнерського бізнесу. За словами Йоахіма Корнбека Енгелл-Хансена, перехід компанії до формату The Audo підкреслює мультидисциплінарний, універсальний характер дизайну і служить майданчиком для демонстрації та випробування нових концепцій MENU.

Тож, далі буде.

LEAVE A COMMENT

RELATED POSTS