Що ховається за абревіатурою EJ?

Коли у жовтні 2020 року Fredericia Furniture оголосили про придбання іншої данської меблевої компанії Erik Jørgensen, вже було зрозуміло, що сталася визначна подія. Але оцінити її справжній масштаб можна тільки сьогодні, коли пройшов один рік, і ми побачили скільки «нових» ікон дизайну і визначних моделей з’явилося у каталозі Fredericia Furniture.

Команда легендарних творів Борге Могенсена, Нанни Дітцель, Джаспера Моррісона, Space Copenhagen та Сесіль Манц посилилася не менш сильними «гравцями» авторства Ганса Вегнера, Поула Волтера, Арне Воддера, Ганса Веттштайна, Snøhetta та Моніки Фьорстер. Мабуть найвідомішим з колекції Erik Jørgensen Møbelfabrik є крісло «Ox» за дизайном Вегнера. Саме його Fredericia помістили в лаконічну мізансцену поруч зі своєю головною легендою – Spanish Chair Могенсена, тим самим зробивши гучну заяву про зміцнення своїх позицій на ринку. За словами гендиректорки Fredericia Furniture Каї Мьоллер, «дві марки чудово поєднуються. І Fredericia Furniture, і Erik Jørgensen виросли з сильної дизайнерської спадщини. В них однакові цінності, обидва бренда є здоровими й добре керованими підприємствами, і обидва – сімейними. Та найголовніше, що вони поділяють пристрасть до дизайну і майстерності, а також бажання створювати екологічно чисті продукти з тривалим терміном служби». Виробництво моделей з колекції Erik Jørgensen залишиться на батьківщині бренду – в Свендборзі, але поступово Fredericia Furniture планує зміцнити виробничі потужності відповідно до зростання рівня попиту. Доступ до майстрів високого класу є важливим для продовження традицій меблевого виробництва Данії, Fredericia це добре розуміє та цінує майстерність, якою завжди славилися Erik Jørgensen.

Spanish Chair & Ox Chair

Ерік Йоргенсен отримав освіту як шорник та оббивник і згодом його розуміння матеріалів, пристрасть до меблів і знання тенденцій ринку спонукали до створення колекції диванів за власним дизайном. У 2020 році, до речі, перший диван Еріка Йоргенсена – EJ 220 – відзначив своє 50-річчя. Весь цей час він був частиною колекції бренду, а зараз увійшов до каталогу Fredericia з іншими класичними та сучасними моделями диванів, крісел, стільців та столиків Йоргенсена та інших дизайнерів, з якими він співпрацював. Позначка EJ в назві означає приналежність до in-house-дизайну, решта зберігає «ім’я дане при народженні».

EJ220

 

Отже все почалося в невеликій майстерні в Свендборзі, що на острові Фюн на півдні Данії. В 1950-х, після Другої світової війни люди робили все, що могли, щоб подовжити термін служби своїх речей. Саме цим Ерік Йоргенсен почав займатися у 1954 році: він давав нове життя старим меблям і незабаром став відомим своєю майстерністю. Настільки, що одного разу, як кажуть, до його дверей постукав Ганс Вегнер. Решта – історія, протягом якої культові вироби Erik Jørgensen Møbelfabrik опинились у багатьох будинках по всьому світу.

Ерік Йоргенсен

«Наш тато був дуже далекоглядним і повільно розвивав свій бізнес з оббивки меблів, крок за кроком, з безкомпромісно високими стандартами якості та майстерності. На початку 1960-х років він переїхав зі своєї маленької майстерні до меблевої фабрики, де почав розробляти власні проєкти. Це було десятиліття, яке характеризувалося змінами та інноваціями. Люди мали підвищену платіжну спроможність, і це відбилося на приватних будинках. Вітер змін прокотився по континентах і звільнив місце для елегантних і світлих дизайнів, які замінити похмурі і габаритні предмети. Ця зміна сформувала проєкти, які вироблялися на його фабриці, а також поклала початок серії колаборацій між ним і відомими дизайнерами – такими як Руд Тігесен і Джонні Соренсен», – каже Нільс Йоргенсен, який разом зі своїм братом Оле очолював компанію після смерті батька, з 1998 по 2020 роки. Коли слава поширилася, культові дизайнери самі стали звертатися до Йоргенсена зі своїми складними дизайнами, які вимагали виняткових навичок і витонченого виконання. «Ганс Вегнер зв’язався з нашим татом у 1988 році, оскільки його крісло Ox 1960 року було важко оббити. Вже через рік воно було представлено на міжнародному меблевому ярмарку в Мілані, і з тих пір перетворилося на ікону дизайну, як і крісло Corona Волтера», — розповів Нільс Йоргенсен. Під час одного зі своїх інтерв’ю представник другого покоління Йоргенсенів також нарікав на складнощі, з якими стикаються сучасні меблеві компанії: «Багато виробників переносять виробництво в Східну Європу та Азію, а їхні проєкти копіюють. Шкода, адже хороший дизайн потребує часу та уваги. Ця тенденція також робить життєвий цикл меблів коротшим, що, очевидно, не відповідає принципам сталого розвитку. Це дуже сумно, але ми наполягаємо на тому, щоб робити речі по-іншому та зберігати виробництво на локальному рівні. Завдяки безкомпромісному підходу нашого батька, Erik Jørgensen Møbelfabrik завжди асоціювалася з високою якістю, і це те, що ми надалі культивували, використовуючи ще більш тонку шкіру, кращу піну та більш якісну обробку матеріалів. Ми завжди прагнемо бути кращими».

Ox Chair

Corona Chiar

AV Chair

Поряд з дизайн-колабораціями, які посприяли розвитку бренду, важливим етапом для Еріка Йоргенсена став контрактний напрямок. Коли нафтова криза 1975 року змусила людей триматися за свої гроші, Йоргенсен почав розробляти меблі для контрактного ринку. Це призвело до тісної співпраці з дизайнерським дуетом Йоханнеса Фоерса і Пітера Хьорта-Лоренцена. «Протягом багатьох років ми були частиною деяких значущих проєктів, якими ми надзвичайно пишаємося, включаючи готель Bella Sky в Амагері, Музей сучасного мистецтва в Нью-Йорку, Копенгагенський оперний театр і вежу Maersk в Копенгагені. У всіх цих проєктах значна увага приділялася архітектурі, і ми були раді зробити свій внесок та збагатити враження відвідувача від внутрішнього простору. І зрештою, це те, чого ми прагнемо від всіх своїх проєктів. Хороший дизайн є не тільки естетично привабливим, він також має бути зручним. Коли людина сідає на диван чи крісло, вона миттєво відчуває його комфорт і це майже як квітка, що розкривається», – розповів Нільс Йоргенсен в інтерв’ю британському виданню в березні 2020-го.

 

Delphi Sofa

EJ280

Savannah Sofa

Порівнюючи контрактний і приватний напрямки, а також класичні та сучасні вироби бренду Йоргенсів, можна сказати напевно, що хист його засновника до майстерності та оббивки були основною темою на протязі 75 років існування компанії. І той факт, що Fredericia, яка, до речі, цього року святкує власне 110-річчя, залишила виробництво у Свендборзі і планує його розвивати, вселяє впевненість, що спадщина Еріка Йоргенсена в надійних руках.

Flamingo Chair

 

*Титульне фото: Konami Sofa

LEAVE A COMMENT

RELATED POSTS